Sint Nicolaas Kerk - Parochie Meijel
Schema van Misvieringen

Hieronder vindt u het schema van de weekendvieringen:

• Eerste weekend van de maand Mis op zondag
  • Tweede weekend van de maand Mis op zaterdag
  • Derde weekend van de maand Mis op de zondag
  • Vierde weekend van de maand Mis op de zaterdag
  • Hebben we een vijfde zondag in de maand, dan Mis op zondag

Verslag Mariaconcert van 26 mei jl.

Afgelopen zondagmiddag vond een speciaal Mariaconcert plaats in de “Méélse Kathedraal van de Pieël ”. Dit concert werd uitgevoerd door gemengd koor De Veengalm uit Neerkant, als afsluiting van hun 100-jarig jubileum vorig jaar.

Gedurende 1½ uur werden louter Marialiedjes ten gehore gebracht voor ca. 120 aandachtige toehoorders. O.l.v. presentator Jack Swaanen werd een muzikale reis door Brabant en Limburg gemaakt en werden odes gebracht aan o.a. de Maria’s van Ommel en Vinkel en werd “Os Leef Vrouwke van Genue” toegezongen door onze Meijelse sopraan Rian Vestjens.

Al met al een bijzonder geslaagd concert door gemengd koor De Veengalm uit ons buurdorp “Nirkant”, dat voortreffelijk werd gedirigeerd door Marion van Eijk en begeleid door Lodewijk Holzken.

Een muzikale activiteit, zeker voor herhaling vatbaar in onze bij uitstek geschikte en akoestische Sint Nicolaaskerk van Meijel.

Om een registratie van dit Maria-concert te bekijken en te beluisteren <KLIK HIER>

Meer lezen/bekijken over dit speciale Mariaconcert: <KLIK HIER>

De Veengalm in 2023 tijdens Mariaconcert in de Sint Janskathedraal van Den Bosch

foto gemengd koor “De Veengalm” uit Neerkant bij 100-jarig bestaan